Pěšec proroctví / Pawn of Prophecy

Legendární sága o historii války bohů, lidí a králů, jež trvala sedm tisíc let - o neznámých zemích a událostech - o osudu a proroctví, které musí být naplněno!

Před dávnými časy, jak praví legendy, pokoušel se zlý bůh Torak získat vládu nad světem, a vehnal lidi a ostatní bohy do války. Čaroděj Belgarat se však postavil do čela šiků, aby získal Orb, který chránil lid Západu. Staré proroctví hlásalo, že dokud bude Orb uložen V Rivě, bude Západ v bezpečí. Tato pohádka se vypráví od počátku věků, ale Garion na pohádky a kouzla nevěří - přestože ho celá léta straší temný muž, který nevrhá stín. Mladík žije na tichém statku se svou tetou Pol- jak může tedy tušit, že Odpadlík chce probudit ze spánku strašlivého Toraka a Garion bude nucen vyrazit na dlouhou výpravu, plnou magie a nebezpečí, spolu s těmi, které miluje - ale opravdu to netuší? Zatím jsou jeho sny ještě nevinné a netrápí ho břemeno podivného dědictví. Zatím…

Belgariad 1 - Pesec Proroctvi.doc (1,4 MB)

 

Královna magie / Queen of Sorcery

Legendární sága o historii války bohů, lidí a králů, jenž trvala sedm tisíc let – o neznámých zemích a událostech – osudu a proroctví, které musí být naplněno!

Před dávnými časy, jak praví legendy, pokoušel se zlý bůh Torak získat vládu nad světem – a vehnal lidi i ostatní bohy do války. V čele šiků však stanul Čaroděj Belgarat, aby získal Orb, který chránil lid Západu. Staré proroctví hlásalo, že dokud bude Orb uložen v Rivě, bude západ v bezpečí. Tento příběh se vypráví od počátku věků, a také se v něm vypráví o bájné kouzelnici Polgaře spřádající kouzla napříč tisíciletími – ženě, před kterou se vládci třesou a králové sklánějí…

Nyní však přišla chvíle, kdy se má nestvůrný Torak probudit z dlouhého spánku, do kterého byl násilně uvržen, a tak se mladý Garion, společně se svými nejbližšími, vydává na dlouhou cestu plnou magie a nebezpečí, aby se mohla naplnit pradávná věštba – vyjevující návrat rivanského krále a strašlivou válku o vládu nad celou říší…

Belgariad 2- Kralovna Magie.doc (2,5 MB)

 

Kouzelníkův gambit / Magician

Legendární sága o historii války bohů, lidí a králů, jež trvala sedm tisíc let - o neznámých zemích a událostech - o osudu a proroctví, které musí být naplněno!


Se‘Nedra, dcera císaře Tolnedry, je zmatena. Báje o Orbu, který chrání Západ před zlým bohem Torakem jsou jen hloupé báchorky. A přesto se účastní hrůzné a nebezpečné výpravy za ukradeným drahokamem. Nikdo v jejím okolí nevěří na čaroděje. Nicméně, právě Garionův dědeček a teta se zdají být bájemi opředenými kouzelníky Belgaratem a Polgarou - potom však musí být tisíce let staří! Dokonce i mladý Garion se učí věcem, které nemohou být ničím jiným než kouzly.
Garion! Prostý venkovský chlapec, naprosto se nehodící pro dceru císaře. Ale proč tady princezna neustále touží něco mu vysvětlovat, uhlazovat mu rozčepýřené vlasy a uklidňovat ho?
Garion se chystá do podivné věže uprostřed říše zla, aby se postavil strašlivému, mocnému čarodějovi. Tam na něj princezna nedokáže dávat pozor jako dosud. Stojí tváří v tvář smrti a možná se už nikdy neuvidí...

Belgariad 3 - Kouzelnikuv Gambit.doc (2,4 MB)

 

Věž černé magie / Castle of Wizardry

Velkolepá sága o historii zápasu bohů, králů a lidí, jenž trval sedm tisíc let - o neznámých zemích a událostech - o osudu a proroctví, které musí být naplněno!


Všechno začalo krádeží Orbu, který tak dlouho chránil království Západu před zlým bohem Torakem. Než k ní došlo, byl Garion bezstarostným chlapcem. Poté však zjistil, že jeho teta je opravdu čarodějkou Polgarou a jeho dědeček Věčným Belgaratem. A během dlouhé cesty za Orbem Garion ke svému úleku shledal, že i on je čaroděj.
Po nekonečném zápase se zlem získali Orb a jejich cesta se chýlí ke konci. V tomto okamžiku se musí dostat z rozpadající se pevnosti nepřítele a překonat poušť, plnou murgských vojáků, kteří po nich usilovně pátrají, zatímco grolimští Veleknězi se je pokoušejí zničit svými temnými čáry. Až se jim podaří překonat tyto nástrahy, pokusí se dostat do Rivy na Slavnost Stvoření a donést tam Orb. Garion nepochybuje, že tím pro něho účast na pohnutých událostech končí.
Jenže Proroctví skrývá ještě mnohá překvapení - a to nejen pro Gariona, ale i pro malou princeznu Se'Nedru!

Belgariad 4 - Vez Cerne Magie(1).doc (1,7 MB)

 

Divotvůrcova koncovka / Enchanters

Velkolepá sága o historii zápasu bohů, králů a lidí, jenž trval sedm tisíc let - o neznámých zemích a událostech - o osudu a proroctví, které musí být naplněno!


Smrtelná a strastiplná hra končí. Orb Aldurův je opět na svém místě, a Garion usedá na trůn jako následník Rivy Železné ruky, aby vládl jako nejvyšší pán Západu.
Ale proroctví dosud čeká na své naplnění. Na Východě se každou chvíli probudí zlý bůh Torak, aby se pokusil ovládnout svět. Garion se mu musí postavit - a zabít jej, nebo být zabit. Na výsledku osudového střetnutí závisí budoucnost světa. Garion, doprovázen svým dědečkem, starým čarodějem Belgaratem, míří do Města věčné noci, kde jej Torak očekává. Na jihu zatím Garionova snoubenka, princezna Se‘Nedra, vede armády Západu v zoufalé snaze odvrátit šiky Torakových stoupenců od muže, jehož miluje.
Proroctví žene Gariona vpřed... neposkytuje mu však nápovědu na otázku, která ho neustále trápí: jak má člověk zabít nesmrtelného boha?

Belgariad 5 - Divotvurcova Koncovka(1).doc (2,3 MB)